Hästar genom åren.

Hejsan! Blev en sväng på birsta idag och sedan var jag och åt hos mormor en sväng, så blev inge stall idag. Men imorgon ska jag åka dit.  


Tänkte skriva om vilka hästar jag och min familj haft genom åren.

Vår första ponny var en b-ponny som hette Belle och var en dartmoorponny född 1992 imp. danmark. Min bror tävlade lite lokalt på henne och jag hade henne en sommar själv när min brorsa skaffade d-ponny. Sedan såldes hon eftersom vi växte ur henne, vet inte vart hon är idag tyvär. Men hoppas hon har det bra :)


Misscarmen zita
*1996
144cm mkh
e. okänd u.okänd

Sedan köpte vi  Carmen och hon är okänd med vi tror att det är lite connemara i henne,vi tävlade LC, LD hoppning. Vi hade henne i ca 5-6år och hon är världens bästa ponny! gud var man lärt sig mycket av henne och framförallt haft sjukt mycket roligt med. Men vi sålde henne sedan då jag blev för lång för henne. Och nu är det Lova som äger henne och hon står på alnö där vi också hade henne och har det super bra, hade inte kunnat blivit mycket bättre. 




Jag och Carmen på tävling i timrå 2/14-2009












Skulle kunna ladda upp hur många bilder som helst på henne med det får räcka!



Be bold
Engelskt fullblod
*2001
ca. 170cm mkh
e. Be my cheif u. Boldy so

Honom köpte vi som första storhäst, han var stor och världens snällaste. Vi tränade mycket med honom och han hoppade enstaka 130 hinder på träning, och startade några lokala hopptävlingar med min brorsa. Men på slutet var det mest jag som red honom. Tyvär fick han fel i ryggen och hade en rörelsestörning som inte gick att bota så vi var tvungen att ta bort honom 2008! :(




Bibo på tävling på kungsnäs!



Här står han i sin box när han var på meeting i söderhamn.



Rektors
*2004
168mkh
e. ramses u. Relia

Honom köpte vi från Lettland han kom till oss i oktober 2009. Jätte fin och snygg häst men väldigt grön när vi köpte honom och hade en egen vilja. Jag hade honom i ca 1år innan jag sålde honom till en tjej i dalarna där han har det jätte bra, pågrund av att vi inte passa ihop och att han var för svår. Men han var hur härlig som helst och jag gillade honom fast han hade sin konstiga saker för sig ibland. 











Och just nu hjälper jag Veronica med Silver och det trivs jag jätte bra med, så har ingen egen för tillfället. Det blir säkert någon när jag gått ur skolan.


Kommentarer
Postat av: Elin

Känner hon som har rektors, han ligger på annons nu också. :)

2011-04-19 @ 16:42:18
URL: http://stallvran.blogg.se/
Postat av: Caroline Mickels

Jahaa! Ja jag såg det, riktigt tråkigt då jag tror han skulle må bra av att stanna hos en ägare. :(

2011-04-19 @ 19:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0